fbpx
0 C
Skopje

Како Европа оди до своето работно место

АКТУЕЛНО

Kaракачнов со нова изјава: Самиот Бучковски има добра волја, но тие кои го праќаат кај нас немаат

Најнови вести поврзани со македонско бугарските односи Тој вели дека македонските власти три и пол години не направиле ништо и сега се надеваат на тоа...

Венkо штотуkу соопшти: Во изминатите 24 часа дури 2953 луѓе биле тестирани, а позитивни се 556 од нив

Во последните 24 часа се направени 2953 тестирања, а регистрирани се 556 нови случаи на ковид-19 Починати се 22 лица, десет пацинети од Скопје...

Во последните 24 часа: 764 тестирања, регистрирани 100 нови случаи

Во последните 24 часа се направени 764 тестирања, а регистрирани се 100 нови случаи на ковид-19 во: -Скопје 47, Куманово 3, Дебар 12, Штип...

ВМРО НП: Историчарите молчат за Kрвав Божиќ во кои беа стрелани стотици македонски партизани

Овие денови пред 76 години се сличија настани кои се спомнуваат под името „Крвав Божиќ“ во кои беа стрелани повеќе стотици македонски партизани. Стрелањето беше...

Управувањето со сообраќајот во голем европски град не е задача за аматери. Неразумната, релативно безопасна промена на навиките на луѓето може да доведе до спротивен ефект, напнатост и незадоволство.

Кога станува збор за брза и безболна мобилност во градот, главните градови на Европа често се пример за активно користење на јавниот превоз – метро, ​​автобуси, трамваи, градски железници итн. Во просек, 49% од луѓето го користат овој начин на транспорт за да стигнат до своето работно место секој ден, покажуваат податоците на Евростат од 2015 година.

Меѓутоа, навиките на луѓето се разликуваат во голема мера – не само на континентално, туку и на локално ниво. Ова важи за употреба на јавниот превоз, како и на приватните автомобили или велосипеди. Покрај тоа, претпочитувањата на урбаните жители исто така се менуваат. Во една од престолнините на велосипедот – Копенхаген – има намалување на бројот на луѓе кои го користат ова превозно средство за да отидат на работа.

Она што прави интересен впечаток е дека употребата на јавниот превоз е многу пораспространета во главните градови на земјите во Европа отколку во провинциите.

Над 60% од жителите на Софија избираат да патуваат со јавен превоз од дома до работа. За споредба, во Бургас учеството на патници со автобус или автомобил е околу 40-50 проценти.

На прв поглед, причините изгледаат очигледни: во градовите со густ сообраќај, поразумно е да се фати автобус отколку да се вози автомобил поради застојот во трафикот, а и поради барањето на  паркинг простор.

Во помалите градови, од друга страна, јавната транспортна мрежа не е секогаш густа и доволно редовна за да обезбеди удобно движење од врата до врата.

Уделот на урбаниот транспорт во Париз и во Мадрид е висок. Релативно поограничен е процентот во главните градови како Лондон и Берлин. Најниско (под 30%) е нивото на користењето на јавниот превоз во градовите како Лисабон, Даблин, Вилнус и Рига.

Клучното прашање не е големината на градот, туку инвестициите во јавните услуги.

Во Цирих, чие население е малку над 400 000 лица, над 60 отсто од луѓето одат на работа со градскиот транспорт – доста повеќе од голем град како Рим, на пример. Цели 74% од луѓето во Виена исто преферираат да ги искористат услугите на градскиот транспорт, иако австриската престолнина не е меѓу топ 20 на најголемите градови во Европа.

 

Амстердам и Копенхаген имаат заслужена репутација како европски метрополи кои се најпогодни за велосипедистите. Сепак, тие се приличен исклучок од европската пракса отколку сеопфатен модел.

Според податоците: главните градови на Холандија и Данска се единствените големи градови на континентот во кои над 50% од граѓаните го користат велосипедот, за да стигнат до работа. Патем – и тоа е предмет на промена. Според актуелните податоци на општинските власти во Копенхаген, фреквенцијата на патување со велосипед во градот е намален до “едвај” 41 отсто.

Разликата помеѓу овие два града и останатите во рангирањето е очигледна: нема главен град во Европа, во која секојдневното патување до работа со велосипед надминува 25%.

Германската престолнина која е значително поголема од Копенхаген и Амстердам, сепак планира да вложи доста инвестиции во понатамошно развивање на вело-инфраструктурата. Ако ова се случи, наскоро може да има промени во првите 3 градови на табелата.

 

Од друга страна, јадрото на Париз е релативно компактно, голем број на луѓе живеат на релативно прифатлива оддалеченост од работното место, за да ја изминуваат пеш или да ја комбинираат со метро.

Највисок удел на движењето до работа преку личен автомобил е забележан во градовите како Рејкјавик (Исланд), Валета (Малта) и Никозија (Кипар) – островски држави во кои јавниот транспорт не е планиран, било поради топографијата, било поради политички причини.

ПОСЛЕДНИ ОБЈАВИ

Дознај: Еве kои возила во Македонија се ослободени од плаќање на патарина

Регулирањето на патниот сообраќај со патарини е предвидено и детално опишано во Законот за јавни патишта. Во неколку членови на овој закон опфатен е...

Девојkата сакаше да направи видео за повеќе лајкови и мислиме дека ѝ успеа

Колегите од „Мотика.мк“ успеаа да не насмеат со ова видео. Како што пишуваат тие, Идејата е видеото да ја направи популарна, можеби не како што...

Фатен е жив: Мажот кој дупчи гуми по Водно е сниман на камера

Повеќе сопственици на патнички возила последниве два месеци пријавиле во полициската станица Центар дека кога ќе станат наутро - откриваат дека гумите на нивните...

Го вртеше моторчето, па кравите го нападнаа: Лудa снимка која ќе ве насмее

Во продолжение видеа што ќе ве насмеат На социјалните мрежи постојано можеме да најдеме видеа со забавна и интересна содржина која ќе не насмее. Ние...

Ново Тикток видео: На наплатната рампа Скопје – Гостивар вади легитимација и минува без проблем (Видео)

Објавувањето на Тикток видеа од ваков тип во последно време е актуелно во нашата држава, па оттука се поставува прашањето - што конкретно ќе...
- Advertisement -